Radionomy Board
It is currently Mon Dec 17, 2018 7:40 am

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
PostPosted: Thu Nov 29, 2018 4:57 pm 

Radio 1: http://radiojuticalpa.playtheradio.com/
O.S: Windows Seven 32 Bits
Quiero saber si por ejemplo al crear 2 o más estaciones de radio con el modelo free y suponiendo que llegaran a captar una importante audiencia necesito saber si podría recibir regalías o pago por publicidad y si es así de ¿cuánta audiencia tendría que generar para ganar dinero?. ¿O tendría que pagar mensual por el servicio y participar en el sistema de monetización y regalías en concepto de publicidad? Por el momento estas son las preguntas que me saltan y no tengo ni idea acerca de cómo trabaja esto, pido por favor su ayuda y me brinden sus consejos acerca de qué opciones tengo para participar en la monetización en Targetspot de Radionomy, saludos. Nota: Estoy ubicado en Honduras.

Profile Send private message  

PostPosted: Wed Dec 05, 2018 8:34 pm 
Moderators

O.S: Windows 10
fernanmen73 wrote:
Quiero saber si por ejemplo al crear 2 o más estaciones de radio con el modelo free y suponiendo que llegaran a captar una importante audiencia necesito saber si podría recibir regalías o pago por publicidad y si es así de ¿cuánta audiencia tendría que generar para ganar dinero?. ¿O tendría que pagar mensual por el servicio y participar en el sistema de monetización y regalías en concepto de publicidad? Por el momento estas son las preguntas que me saltan y no tengo ni idea acerca de cómo trabaja esto, pido por favor su ayuda y me brinden sus consejos acerca de qué opciones tengo para participar en la monetización en Targetspot de Radionomy, saludos. Nota: Estoy ubicado en Honduras.

Hola,

Más info aquí: viewtopic.php?f=23&t=26387

Appendix 1: Radio Station Producers Income Program

RADIONOMY offers an income program for Radio Station Producers using RADIONOMY’s tools and its broadcasting platform. The principle is based on income for each 1000 hours streamed on RADIONOMY’s platform, in certain territories, and regardless of the number of advertisements broadcast on the Radio Station. This means that even in the absence of advertisements, Radio Station Producers may earn income.

Relevant territories:
“Territory” shall be understood as the geographic area in which the stream is broadcast regardless of the Radio Station Producer’s nationality.

- France

The number of calculated hours required to receive income is:
12,500 hours per month in France

The number of hours per month shall be understood as the total number of hours broadcast from the first day to the last day of each month based on a 30-days month.

The income generated for the Radio Station Producer shall be:

€1.70 per 1,000 hours streaming for hours streamed in France

In order to receive payment, each Radio Station Producer must provide their PayPal information in their profile. An accounting shall be determined each month and paid to the PayPal account of the concerned Radio Station Producer 60 days after closing the month and following the Radio Station Producer’s payment request. The costs related to this operation shall however not be covered by RADIONOMY.

The payment shall be effective when the account of the Radio Station Producer has a credit balance of at least € 50. This payment program is a test and may be modified by RADIONOMY at any time without notice.

RADIONOMY shall be not liable for any taxation or labor requirements related to the status of Radio Station Producer. The income so generated must be reported to the authorities in the Radio Station Producer’s country of residence if so required.

For "Support" please include your radio's index link in your profile data (Radio 1). 8. Signature

Para "Asistencia" favor de incluir el enlace índice de radio en los datos del perfil (Radio 1). 8. Firma

Profile Send private message  

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC